انسان خوشحال

19

خوشحالی یعنی میل به زندگی علی رغم علمِ به فانی بودنِ همه چیز،

خوشحالی یعنی در سختی ها لبخند زدن،

خوشحالی یعنی آگاهی از توانمندی بزرگ ما برای به دوش کشیدنِ مشکلات،

خوشحال بودن یعنی توانمندیِ بالای ما در شکیبایی و استقامت در  برابر سختی ها.

خوشحالی یعنی توانایی ما به گفتنِ یک آریِ بزرگ به زندگی

کارل گوستاو یونگ” روانشناس سوئیسی تعبیرِ جالبی از انسانِ خوشحال دارد که بسیار از تعریفِ عادی و معمولِ خوشحالی فاصله دارد:

بر اساسِ این تعریف،

خوشحال بودن یعنی توانمندیِ بالای ما در شکیبایی و استقامت در  برابر سختی ها.

خوشحالی یعنی اطمینانی درونی به این که درد و رنج و سختی و بیماری و مرگ جزء لاینفک زندگی ست اما هیچ کدام از آنها نمی تواند مرا از پا بیاندازد.

خوشحالی یعنی میل به زندگی علی رغم علمِ به فانی بودنِ همه چیز،

خوشحالی یعنی در سختی ها لبخند زدن،

خوشحالی یعنی آگاهی از توانمندی بزرگ ما برای به دوش کشیدنِ مشکلات،

خوشحالی یعنی بعد از هر زمین خوردن همچنان بتوانیم بلند شویم، بعد از هر گریه همچنان بتوانیم بخندیم و لبخند بر لبِ دیگر همنوعان بیاوریم،

خوشحالی یعنی حضورِ کاملِ ما در هستی،

خوشحالی یعنی همچون رودجاری بودن و در حرکت بودن، عبور کردن و به عظمتی بی پایان چشم دوختن

خوشحالی یعنی توانایی ما به گفتنِ یک آریِ بزرگ به زندگی

 

خوشحالی یعنی ادامه دادن

 

شما میتوانید خود را به انسان خوشحال تری تبدیل کنید واین اصلأ مشکل نیست و احتیاج به مدت زمان طولانی هم ندارد .

البته در دراز مدت باعوض کردن عادت های مضر و اشتباه و با کمک گرفتن از دکترهای متخصص خواهید توانست غم ها و ناراحتی ها را شکست داده و تبدیل به یک انسان شادتر و خوشبخت تری بشوید .

با به کار گرفتن روش های ساده زیر گاهی اوقات که ما بدون دلیل دلمان می گیرد و نمیدانیم چکار کنیم میتوان دلتنگی ها را تبدیل به شادی کرد آن هم فقط در عرض یک ساعت.

۱- بی حرکت ننشینید بلند شوید و حرکت کنید بهتر است که برای یک پیاده روی به بیرون بروید تحرک و همچنین تابش نور خورشید به شما کمک می کند که حالتان بهتر شود.

۲- دوستان خوب بهترین درمان افسردگی هستند به یکی از دوستانتان زنگ بزنید و با او برای خوردن غذا یا نوشیدن یک چای یا قهوه بیرون بروید.

۳- کارهای عقب مانده را انجام دهید مثل جواب دادن ایمیل ها یا وقت گرفتن از دکتر دندان پزشک تان و یا مرتب کردن کمد لباس هایتان.

۴- محیط خانه و محل کارتان را مرتب و تمیز نگهدارید روی میز کارتان را خلوت کنید و هر چیزی را سر جایش بگذارید زیرا محیط تمیز و مرتب به انسان آرامش میدهد.

۵- خواندن کتاب مورد علاقه تان را که مدت ها پیش خریده اید و به آن دست هم نزدید شروع کنید- برای خرید به بیرون بروید- یک فیلم خوب تماشا کنید- به دوستان و اقوام سر بزنید- به گل های باغچه برسید.

۶- یک کار نیک انجام دهید زیرا انجام کار نیک در انسان احساس بسیار خوبی ایجاد میکند مثلأ به دیدن یک مریض بروید- یک تلفن محبت آمیز بزنید- کادوی کوچکی بدون هیچ دلیلی به یک نفر بدهید و او را خوشحال کنید- به یک فقیر کمک کنید.

۷- هر قدر هم که غمگین هستید سعی کنید که لبخند بزنید تحقیقات نشان میدهد لبخند زدن حتی اگر مصنوعی هم باشد باعث بهتر شدن حال شخص میشود پس تمرین کنید که خنده رو باشید تا حالتان بهتر شود.

۸- به موزیک مورد علاقه تان گوش بدهید هیچ چیزی به اندازه موزیک تأثیر آنی روی انسان نمی گذارد ۹۲% انسان ها با شنیدن موزیک مورد علاقه شان احساس بهتری می کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>